Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Η προσωπική εμπειρία ενός μεγάλου!


Garry Kasparov
Tilburg 1997

"Το 1997 έπαιζα σε ένα τουρνουά στο Τίλμπουργκ της Ολλανδίας και στον πέμπτο γύρο αντιμετώπισα, παίζοντας με τα μαύρα, έναν από τους κορυφαίους παίκτες στο δημιουργικό παιχνίδι, τον Αλεξέι Σίροφ, που γεννήθηκε στην Λετονία και παίζει τώρα για λογαριασμό της Ισπανίας......
Σε μια περίπλοκη θέση με ευκαιρίες και για τις δύο πλευρές, ο Σίροφ μετακίνησε τον πύργο του, με την πρόθεση να επιτεθεί στην βασίλισσα μου στην επόμενη κίνηση. Ήταν φανερό ότι έπρεπε να βγάλω τη βασίλισσά μου από τη μέση και άρχισα να εξετάζω τις λίγες θέσεις στις οποίες μπορούσα να υποχωρήσω.....
Προτού ενδώσω και κάνω την αναπόφευκτη κίνηση της βασίλισσας, πήρα μια βαθιά ανάσα και εξέτασα την υπόλοιπη σκακιέρα. Όπως συμβαίνει σε τόσες πολλές κινήσεις φαντασίας, και αυτή άρχισε με ένα νοερό "δεν θα ήταν άραγε ωραίο εάν...".......
Και έτσι αντί να πιάσω και να σηκώσω την βασίλισσα , το χέρι μου σήκωσε το βασιλιά μου και τον μετατόπισε κατά ένα τετράγωνο προς το κέντρο της σκακιέρας. Το παράδοξο μου έδωσε ένα αίσθημα ικανοποίησης.....
Ο Σίροφ δεν προσαρμόστηκε στην νέα κατάσταση....."
---------------------
Από το βιβλίο του Garry Kasparov "Η ζωή είναι μία παρτίδα σκάκι"

Η επίμαχη θέση

Shirov-Kasparov
Tilburg 1997

Θέση μετά από 27... Β:γ4!!
Παρ όλο τον κίνδυνο στον οποί βρίσκεται η βασίλισσα του Kasparov, ο Παγκόσμιος πρωταθλητής στην προηγούμενη κίνηση μετακίνησε το βασιλιά του στο ε7!
Μια πολύ εντυπωσιακή κίνηση. Τώρα ξαφνιάζει με την θυσία της Κυρίας του.
---------------
Η παρτίδα εδώ